Faceplant-City, Revisited

14:23.
Vaknade för en dryg halvtimme sedan, great success. Var så sömnbakis (och är fortfarande, för den delen) att jag oroade mig för att vakna. Men det var oundvikbart.
När jag ganska länge hade planerat att byta sovställning så skred jag äntligen till verket. Jag dunsar över på rygg och kände att jag landade på nåt.. vasst.
"Spikmatta?", kanske ni undrar. "En hink med glasssplitter?" kanske ni frågar er själva. Hihi, om det ändå vore så väl...

En nyvaken katt med surt morgonhumör. Tass + klo = Onajs.
men jag tog mig upp iaf, vilket kanske var tur ändå. Minuterna innan övervägde jag ju trots allt stanna kvar ett tag till, och ett av mina starkaste argument var:
"Det ska tydligen ändå vara en ny istid på G, och då vill man ju att sängen är uppvärmd, rite?"
Japps.

Satt och spelade BioShock så länge igår att mina ögon blev fyrkantiga. Hur ska jag säga det till mina päron nu då?
Och om jag vill använda linser, vart hittar jag fyrkantiga? Går det inte hål på dem i hörnen?
Hur rullar man med ögonen? Scary stuff.

Imorgon ska jag till östersund igen. Över dagen bara, denna gång. Jag måste säga att jag är less på Östersund nu, vilket känns lite oroväckande eftersom skolan börjar om 3 veckor, och då blir det Östersund 24/7. I stort sett iaf.
Börja 3:an känns också lite läskigt. Ett år kvar, och sen släpper de bomben på en.

- "Betala hyran till lägenheten? Du måste ju skaffa ett jobb!"

- "Försvann all elektricitet? Har du betalat elräkningen?"

- "Ett skohorn är INTE en stekspade."

Mindblowing stuff.. Hur ska man kunna veta sånthär innan?

Men det går nog. Har inte planerat in några stora, livsavgörande drag inom närmsta året, så det gäller nog bara att luta sig tillbaka och njuta av showen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0