Situation Kanon

Idag är det onsdag.
Det har regnat hela dagen, från dugg till monsun, men alltid regn. Men glad är jag ändå. Jag gillar regn.
I morse åkte min kära mor tillbaka till Östersund, så idag har det bara varit Moa, Niklas och jag själv här i Hedeviken.
Brorsan är hemma i Vemdalen, och papps kommer (eller har han redan anlänt?) idag, så vi drar oss ditåt senare idag.
Blir nästan min sista sommarlovskväll hemma, eftersom vi åker till Uppsala imorgon, och sen lär jag nog hamna i Östersund lagom till skolans startskott avfyras.
Just nu är det monsun förresten.

Igår var en bra dag. På eftermiddagen åkte vi till Sveg (don't get ahead of me, people) och besökte en möbelaffär som kallades för "Oazen". Japp, med Z.
Det går till ungefär såhär att folk som vill bli av med möbler av olika slag sätter fast en prislapp på dem, och lämnar dem på "Oazen", med Z. Då kan folk, som vi t.e.x, åka dit och kolla på möbler av olika slag, och kanske hitta något intressant.
På "Oazen". Med Z.
Hursomhelst så fanns det en del fina saker, men även en del skrattretande möbler som får en att undra lite över den ursprunglige ägarens mentala tillstånd.
Eftersom jag har det lite tajt i ekonomin just nu (läs: Helt barskrapad, råttorna sitter och gråter i skafferiet), så blev det inga större inköp. Köpte två stycken sjalar för 5:-/st. Lånade pengar. ^^
Vi tog en snabb tur till Dollarstore, och där blev det heller inga inköp. Fick dock 5 par strumpor.
Great Success!
Eftersom magen verkade lära sig alltfler svordomar allteftersom dagen fortskred, så klev vi in på resturangen Knuten (som jag är säker skulle ha ett Z i namnet om det gick) och jagade mat.
Vi hittade några intet ont anande pizzor som vi anföll med djurisk instinkt.
Efter det var det dags för hemfärd.

Skolan börjar om 5 dagar, men det känns inte lika hemskt om man tänker på att Stockholms gymnasieelever redan sliter. Då känns det rent ut sagt som en bonus med dessa 5 dagar.


Kommentarer
Postat av: brushan

Hahaha bra skrivet här i bloggen, ha det bäst mannen och prioritera plugget.

2008-08-24 @ 21:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0