*aaahh...*

Kom precis hem, och har svårt att greppa att det fortfarande är måndag.
Känns som en evighet, och en dag.
Började dagen tidigare än vanligt med ett lärarmöte. Japp, ett möte för lärare.
Det rörde sexualundervisningen inom skolan, så det var där jag kom in i bilden. Min lärare och handledare, Anna Janson, presenterade sin "verktygslåda" för undervisning inom ämnet sex, som hon har jobbat med att sätta ihop och sprida bland lärarkåren. Den var väldigt bra, verkligen. Precis vad skolan behöver, om jag får ge min åsikt.

Dagen fortsatte med Hälsopedagogik och Etik & Livsfrågor, där jag av någon anledning inte kunde sluta argumentera och diskutera med resten av klassen. Det är antagligen på grund av att jag inte känner en själ i någon av klasserna, och därför inte bryr mig om vad de andra skulle komma att tycka om mig i slutet av skolåret. Det var väldigt roligt, och givande på många sätt, men det tar verkligen på krafterna att sitta på helspänn och engagera sig en hel dag.
Okej, non-stop var det egentligen inte, ibland försvann jag i tankarna, och iband kändes det som att jag föll från en hög höjd..

När dagens skola var över träffade jag ett gäng muntra gossar nere i stan, och det skulle köpas present, vilket såklart blev något som inte var rumsrent hela vägen. ^^
Det var Przemek som fyllde hela 19 år idag, och detta firade vi med ett litet överraskningsfika. Mysigt värre, men efter ett tag när sockerchocken lade sig och knäna började skaka oroväckande så kändes det att timmen var slagen för att glufsa i sig alldeles för mycket mat, för att sedan rapa sig igenom ett 3 timmar långt bandrep.

På tal om bandrep, det gick ganska bra idag, med tanke på att det var hela 4 veckor sedan vi repade sist. Jakten på en gitarrist är fortfarande aktuell, och idag fick vi upp förhoppningarna en aning.
Har för övrigt en väldigt spännande träningsvärk, som gör något så enkelt som att sätta på och ta av sig kläder till en intressant maktkamp mellan viljestyrka och instinkt. Varje gång jag har klätt av och på mig idag så har jag ofrivilligt stönat, uppenbarligen ganska högljutt då folk har vänt sig om i korridorerna.
Spännande, indeed.

Nu är det 7 timmar tills nästa skoldag tar fart.........


Kommentarer
Postat av: Jajjan

Få brorsan min att börja blogga också!

//Satan

Postat av: Dilan

Hej Hej!

Vad gör du?



/ www.mramin.blogg.se



2008-11-22 @ 22:57:21
URL: http://mramin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0