Tiden Faller

Söndag igen.
Ibland känns det som att jag lever ett liv byggt utav söndagar. Det är oftast endast då jag stannar upp, tar ett djupt andetag och undrar för mig själv;"Vilken dag är det idag? Det känns som en söndag."

Kom nyss hem ifrån gymmet. Det är skönt att träna, speciellt på ett sådant ställe där man kan träna anonymt, utan spännisar med hett temprament och försenad pubertetsfrustration som står och spexar framför en spegel som nästan ser ut som att den faktiskt vill spricka, för att slippa eländet.
Jag talar givetvis om Wargens så kallade gym, som egentligen är en källare fylld med svett, studenter och samhällets utstötta. Okej, det var kanske lite hårt. Det är faktiskt inte så illa. Men jag gillar det inte särskilt mycket.

Födelsedagen närmar sig med raska steg. Lite smått melankoliskt och ångestladdat på ett sätt, och frigörande och positivt på ett annat. Jag blev vuxen för tidigt, och nu när jag äntligen har möjlighet att backa lite så ska jag helt plötsligt fylla vuxen.
Det är väl det som gör att jag inte riktigt ser fram emot det så mycket som jag kanske borde göra.
Men vad är ålder egentligen? Det är ju bara en siffra som ingen kan se om man inte låter det synas utåt. Då pratar jag inte om utseende, det har man svårt att påverka alla gånger. Jag menar psykiskt.
Vissa fyller 25 utseendemässigt, samtidig som de fyller 60 mentalt. Då kan man börja prata om ålder.
Jag har i alla fall bestämt mig för att aldrig bli vuxen.
Jag kan låtsas vara vuxen när de behövs, för att lura andra litegrann. Ungefär som barn som leker vuxna.

Hade ett intressant samtal med David idag. Det handlade om att hålla alla dörrar öppna, rationellt tänkande och framtiden. Ser fram emot att fortsätta det samtalet över en kväll med vattenpipan och ett par öl.

Nu kände jag att träning faktiskt tar på krafterna.
Måste bara nämna det här: En muskel i min höft fick något slags ryck för ett tag sedan, och det kändes precis som att någon petade på mig. Jag vände mig till och med om, i skräckblandad förvåning.
Och jag som såg "The Sixth Sense" i fredags. Urk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0