Ett Nederlag Med Övertag

Slå hjärtat, slå.

Kom hem från England i Måndags. Bodde med världens trevligaste kille, Tom Joyce. Trodde aldrig att jag skulle ha så kul med honom som jag hade. Trots surfingen, klättringen och York så var det roligaste med hela resan att umgås med honom, hans vänner, och mina vänner.
Förhoppningsvis kommer han hit om ett halvår, det ser jag fram emot.

Nu har processen börjat igen; Prioritera, rensa och sortera, nu har jag inte så många kvar vare sig i telefonboken eller kontaktlistan på msn. Men det här är första gången så många har rensats bort på samma gång, känns tungt.

Dagen har varit ganska konstig, men ändå inte. Imorse var jag så trött att jag spenderade 90% av engelskalektionen åt att försöka fundera ut ett sätt att ta mig därifrån på smidigast sätt, innan jag föll av stolen av trötthet. När jag äntligen kom på en trovärdig ursäkt hade de flesta redan lämnat klassrummet. Men men, jag sparar den till någon annan gång!
Fysiken var ganska smärtfri idag, Anders Lärare var på sitt bästa flum-humör.
Uppgifterna vi skulle göra gick till en början som smort. Jag kunde varenda en. Men sen insåg jag att jag omedvetet hade suttit och läst svaren i facit innan vi började arbeta, för att fördriva tid antar jag.

Fredag är en projektarbetes-dag. Vi får en fet lektion tillägnad just detta, som utav en tillfällighet råkar ligga sist på schemat, i slutet av veckan. Så ingen verkar ha något alls emot denna långa, obemmanade lektion där man får arbeta vart man vill, hur man vill och med vem man vill.
Jag sitter på Tingshuset halva fredagarna, och klottrar i en bok med blommor på omslaget, med musik i öronen och kaffe i strupen. Eller var det tvärtom?
Idag bestämde jag träff med Hannah, och den normala musiken i öronen ersattes med en väldigt givande diskussion om; Vilken tillfällighet! Sex! Som "råkar" vara temat för mitt projekt. Tack för råden, sällskapet och hjälpen Hannah!

Nu ser vi hur fredagkväll fortskrider.

"I'm in the luggage compartment. Bring me food..... And women." - Tom Joyce, i ett försök att ta sig till Sverige.


Kommentarer
Postat av: emelie

Det här är dagens nöje. Hur man klarar sig i en sådan mörk värld som vi lever i! Du är bäst Anton, keep up the amazing work:)

Btw, Tom Joyce is the God!

2008-10-04 @ 13:32:36
Postat av: hannah

yaay det va kul att läsa om sig själv, som nån annan har skrivit =) du borde såva lite nogrannare ;P hihi kram

2008-10-05 @ 01:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0