Nytändning Beta

Måndag, 13/10.

Helgen var rätt schysst faktiskt. I stort sett det enda jag gjorde var att se på skräckfilmer och övningsköra.
Lillasyster var hemma i helgen, hon var största anledningen till att jag åkte hem alls.
Det är grymt skönt att det börjar gå åt rätt håll, känns som att börja vakna ur en oerhört lång, skräckinjagande mardröm.

Övningskörningen går som en dans, svettigt och lite osäkert men sjukt roligt.
Ärligt talat så tror jag att jag är rätt bra på det, men det är väl upp till bevis när man väl får en lärares åsikt.
Men körkort skulle ju vara rätt fint, kände jag.

Skolan idag var snabb och smärtfri. Spenderade morgonen med att se filmen "Gilbert Grape", har sett den förr, men den är ju alltid bra. Vid lunchen (eller snarare utfödningen, ett primitivt sinneslag gäller inom skolmatsalens väggar) gällde det vanliga; Köra ned så mycket mat i halsen man hinner innan den värsta hungern försvinner, och man börjar känna smaken.
Visst visst, "vi har det så bra i sverige, var glad för det ni har fått!", men nog finns det rum för förbättring alltid. Och det är rätt stort.. Det som återstod av dagen var Etik och Livsfrågor, där vi diskuterade manlighet och kvinnlighet, och fick order om att anteckna så många ord för tjej/kvinna som vi kunde.
57 ord. Mestadelen negativa, tyvärr.
Nästa gång blir det kille/man, och jag tror redan nu att vi knappt kommer att få ner hälften så många ord.

Nu har är det ett nytt band som gäller förresten, så håll utkik efter det.
Det blev ihopsatt i helgen, och kompletterat idag, så något bandnamn har ännu inte kommit på fråga, men när det gör det så lovar jag att uppdatera er allihopa (*host*alla 2*host*).

Banduppsättningen ser hittills ut såhär:

Jag: Sång (och komp på piano och gitarr om det behövs)
John Andersson, från Nuclear Hangover: Bas, gitarr
Johan Karlsson: Trummor
Simon Ferm: Piano (komp på gitarr vid tillfälle)

Förhoppningsvis sätter vi igång lagom till fortkommande vecka.

Cherio, miss sophie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0